RUW! #5

24 december 2021

Cover RUW! #5

Het kunstenaarsmagazine RUW! is een interessant initiatief. Oorspronkelijk begon het in Berlijn, omdat de Nederlandse redacteur, Hans Könings, daar toen woonde. Hij vroeg een aantal kunstenaars die hij kende om een kunstenaarsoplage van 50 te maken op A4 formaat en niette die samen in een cover die speciaal voor het onderhavige nummer werd ontworpen. Dit nummer werd dan gepresenteerd in een kunstruimte samen met ander werk van deelnemende kunstenaars. Toen Könings paar jaar geleden terug naar Den Haag verhuisde besloot hij een Nederlandse editie van RUW! te maken. Ik ben bij drie presentaties van RUW! in Den Haag geweest en ik vond het idee en de uitwerking heel aantrekkelijk. Temeer, omdat ik een vergelijkbaar project organiseerde toen ik in de US studeerde. De naam destijds was Ysland-The Dutch American conspiracy.

Recent vroeg Hans me om een bijdrage te maken voor RUW! #5 wat ik al eerder een aantrekkelijk idee vond. Het thema werd Modder. Ik stemde dus in met het idee en ik gebruikte een performance die ik in 2014 in Berlijn heb uitgevoerd en ook een tekst die ik daarbij schreef als inspiratie voor mijn bijdrage. De tekst gaat als volgt:

Ich grub in Berliner Boden

Im Antlitz spiegelt sich Berlin

Ich hab mich mit einer Staubmaske gesucht

Da fand ich ein Faden der zu mir führte

Het blad zou oorspronkelijk bij HOK-gallery in Den Haag gepresenteerd worden op 9 januari, maar door de huidige omstandigheden is dat tot nader order uitgesteld, wij houden u op de hoogte! Bij deze mijn bijdrage:

De oplage op mijn ateliervloer
Kees Koomen: Da fand ich ein Faden der zu mir führte

RUW!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.