Hectobar 4.0

7 februari 2020

De Rotterdamse feestweek was aanleiding om ook weer een Hectobar te organiseren, in TENT dit keer. De vorige edities heb ik gemist, maar deze maakte dat ruimschoots goed. Ik dacht met weemoed aan de diverse Fitax-edities waarin ik mooi werk van diverse kunstenaars heb verworven. De Hectobar verschilt daarmee in die zin dat het werk ook voor de eenheidsprijs van één hecto-euro oftewel 100 Euri te koop is en gekocht werd er! Zelf had ik al snel belangstelling van diverse kanten om te ruilen, wat ik gezien het werk dat ik terug zou krijgen ook met plezier gedaan heb voordat er ook maar iemand met geld aan kwam. Bij deze een indruk van het gebeuren!

 

Marie Civikov had twee mooie miniatuurtjes ingebracht en nog een wat oudere elders.

Lucas van Eeden verkocht zijn werk, aan een collega n.b.!

Philippa Driest wilde ook ruilen, maar zonder sokkel (die was van TENT), terwijl die het geheel nou net àf maakte!

Alex Jacobs bracht een subtiel werkje in met een stukje ruimtepuin van een sterrestelsel heel ver weg.

Deze portretjes van Edwin zagen er ook goed uit.

Alvorens de handel kon beginnen werkte Daan den Houter gedurende een uur aan een lijn die daarna ingebracht werd, die tekening was direct heel populair!

Heel langzaam en erg gedecideerd trok het potlood over het papier

Anique Weve bracht drie edities in van een oplage van 100, een rots in de woestijn met een poetische tekst er onder: “Als het zo is dat stenen kunnen zwemmen zullen blaadjes zinken”! Nummer drie is nu van mij!

Kyra Fröse hing twee spiegel-krieleitjes aan de wand, althans, zo leek het, en dat is precies waar haar werk over gaat!

Elsemarijn Bruys deed drie klimknopen in de aanbieding found art-pieces, neo-pop, roept u maar!

Uw verslaggever deed drie schetsen voor “Pre-Trump portraits” uit de Trumpcampagne in 2016 in de aanbieding.

Jacco bood een wat relativerend werkje aan, over tijdelijkheid gesproken!

Malou Cohen nam twee erg mooie werkjes mee, hier met de tekst “hoe voel je je nu?”

en deze tekst: “Ik zeg altijd, je moet zelf de slingeers ophangen weet je?”

Maarten Bel ging voor het geld met hippe borduursels (maar kocht ook)!

Bij de schilderijencentrale bleef het angstwekkend stil (maar ook hij ging voor het geld)

Dan was het tijd, Daan lijstte zijn werk in, hing het op….

En de handel werd geopend door Rosemarijn en Elzemieke

Mijn eerste ruil, met Jeroen Jongeleen, ik heb de rechter verworven.

Dit is de derde!

Niels Post had bijzonder fraaie werkjes ingebracht

Waarvan ik deze nu de mijne mag noemen!

De maker hiervan was me niet helemaal duidelijk, maar een sympathiek sculptuurtje is het!

En ook no. 3 is een erg goede!

De sfeer steeg naar grote hoogten

Petra van Noort toonde een mooie meerduidige tekening met Slavische elementen

Toine Klaassen was ook zeer aanwezig met peukteksten en zijn zeer performatieve aanwezigheid

Vrij laat hing Barbara mooi werk op

Hester Scheurwater was ook laat wegens open ateliers, maar haar bijdragen waren niet mis!

Zelf moest ik al op tijd weer weg, maar ik kreeg de indruk dat avond nog lang niet op zijn einde liep, en een zeer geslaagde avond was het, met een goede opkomst en veel ruil en koop!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.