Concepts of time

12 juni 2018

De jaarlijkse beeldententoonstelling rond de Hooglandse kerk in Leiden vindt dit jaar voor een deel plaats in het Rijksmuseum voor Oudheden waar ik toevallig was wegens de cursus Hebreeuws voor Dummies die daar door mijn geliefde werd gegeven. Er is ook een deel te zien in het LUMC en aan de Hooglandse Kerkgracht, maar daarvoor ontbrak me de tijd. Ondertussen was het fijn om het werk in het RMO te zien. De kunstenaars daar hebben iets met oude culturen of archeologie zoals u kunt zien en misstaan dan ook niet in deze omgeving.

Juliaan Andeweg: Boreas, een installatie in de Taffeh tempel. Zijn vorm van
postmodern alchimisme doet het hier goed, alhoewel ik me afvraag waar
de titel op slaat.

Jasper Hagenaar: Fetish

Een fraaie wand met artefacten van Bastienne Kramer: Idols XS Paris

Apart zijn ze de moeite waard

De video Fountain van Emma van der Put zag ik eerder bij Nest,naar ik meen:
ik blijf hem erg mooi vinden

Kramer maakte ook een Venus van Langenzersdorf die het hier goed doet!

Stichting beelden in Leiden

Rijks Museum van Oudheden

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.