Tuning In

15 april 2018

Aan de hofvijver in Den Haag bij Bos Fine Art werd vanmiddag een tentoonstelling geopend van Pim Piët, de kunstenaar die recent met componiste Anna Mikhailova een aantal performances en werken heeft gepresenteerd op diverse locaties. Piët staat bekend als een soort van fundamentalistisch schilder, aangezien hij met de basisbegrippen van het schilderen werkt waarbij hij taal ook een prominente rol laat spelen in zijn werk. Dat hij zich met muziek inlaat is eigenlijk logisch, omdat onder die basisbegrippen ook ritmiek, tonaliteit, dynamiek vallen, begrippen die ook in de muziek van belang zijn. In deze tentoonstelling laat hij het instrument zien dat hij voor Anna Mikhailova ontwierp die daar ook muziek voor componeerde, maar voornamelijk eigen werken die op muzikale begrippen als “tone” varieren. De tentoonstelling is in de vrij kleine ruimte als een soort installatie ingericht, wat met dit werk uitstekend uitpakt. Het is kortom een tentoonstelling die de moeite waard is om te bezoeken tot het einde van de maand.

Paul de Mol sprak een enthousiast openingswoord.

Bijzonder zijn ook de formaten van het werk

Noise, herrie, ook een schilderkunstig gegeven in bepaalde opzichten!

Installaties maken is dus heel goed mogelijk met dit werk

Zoals we in de hele tentoonstelling zien. Hier op de achtergrond een “soundpiece” waaruit muziek klinkt.

Vice, Stem, is ook belangrijk in de kunsten

Hier de kunstenaar in gesprek met Willem Speekenbrink

Bos Fine Art

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.