The Museum of Plants/Still Movements

4 november 2017

Vandaag openden bij HEDEN twee nieuwe tentoonstellingen, The Museum of Plants van Anna Geene en Still Movements van Lorena van Bunningen. De eerste kunstenaar deed me sterk denken aan het herbarium dat ik op de HBS moest samenstellen. Verzamelingen blaadjes met verschillende afwijkingen: gaatjes, lichte plekken, variaties op een bepaalde locatie, moeilijk om te determineren, maar het resultaat wordt wel in esthetische series gepresenteerd. Er zitten verschillende aspecten aan het werk, maar ik vond het moeilijk een onderliggend idee te ontwaren, een zelfde probleem als ik met het werk van Herman de Vries heb. Een blinde vlek, misschien heb ik toch te vaak met de snoeischaar in de tuin gestaan.

Anna Geene: Blaadjes uit de Denneweg op alcohol

Anna Geene: Potgrond

Anna Geene: Gaatjes (monsters van gaatjes in bladeren)

Anna Geene: Straatherbarium

Anna Geene: Alfabet

Overzicht tentoonstellingsruimte

Anna Geene

Voor mij was het werk van Lorena van Bunningen interessanter. Door subtiele toevoegingen aan bestaande situaties of suggestieve combinaties van verschillende omgevingselementen maakt zij foto’s die kriebelen, verwondering oproepen of een terloopse schoonheid hebben. Ik heb daar met plezier naar gekeken.

 

Lorena van Bunningen

Lorena van Bunningen

Lorena van Bunningen

Lorena van Bunningen

Overzicht ruimte van Lorena van Bunningen. De kunstenaar is in gesprek met oud-docent Ton van Kints

HEDEN

4 gedachtes over “The Museum of Plants/Still Movements

Geef een reactie

