Cloud Force One

15 juni 2017

Vandaag werd ik opgebeld door Quartair met de vraag of ik het leuk zou vinden geïnterviewd te worden tijdens hun live radio stream. Of ik even langs wilde komen als ik gelegenheid had. Toevallig stapte ik juist het huis uit om wat spielatten te kopen dus ik reed naar Quartair om kennis te maken met de radiomaker, wolkenbreier Leo Reinders. Het bleek een Antwerps internetradiostation te zijn dat het jarige kunstenaarsinitiatief had uitgenodigd om deze hele week uit te zenden vanuit hun expositieruimte. Leo houdt van improviseren en ik ook, dus dat moest goed komen.
’s Avonds aangekomen bleek dat een ander interview nog bezig te zijn. Topp & Dubio, waarmee ik gecombineerd zou worden zaten meewarig te wachten bij een kruiwagen die zij zouden gebruiken voor een performance. Toen we eenmaal aan de beurt waren was al gebleken dat de interviewer met lage stem mompelend in een zwaar Vlaams accent steekwoorden aangaf waarop de geïnterviewde diende te reageren met gloedvolle verhalen.
De helft van de tijd verstond ik hem niet en ik was blij dat Topp & Dubio voornamelijk zijn interesse wekten. Die weten daar wel raad mee. Toen ik terug naar huis ging vroeg ik me af wat de luisteraars hier nu van opgestoken hadden, naar bleek was het hele gebeuren live uitgezonden in Antwerpen en omgeving en op internet.

Het publiek in de radioshow

Verspreid hing kunst die niet anders dan Belgisch kon zijn…

èn n.b. portretten van de Friese KABK-alumnus Roeland Zijlstra die naar België geëmigreerd is. Hij schijnt maandag bij de uitzending aanwezig geweest te zijn.

Helaas kon ik daar niet bij zijn àls ik het me al bewust was geweest. De portretten blijven bijzonder gaaf!

Intussen was de uitzending bezig met een interview met een Amerikaanse onderzoeker. het podium van de afgelopen verjaardag bleek nu ingericht als radiostudio.

Ook in live-muziek werd voorzien met een Belgisch trio dat Twin Peaks-achtige muziek maakte.

Voorzichtig tasten Leo Reijinders, Top & Dubio elkaar af

Reijnders heeft wèl de houding van een radiomaker

Ten slotte zongen Topp & Dubio een gedreven Bella Ciao voor het publiek!

En met de publiciteit zit het wel goed!

Quartair

De Wolkenbreiers

Geef een reactie

