Perusing the NI Collection – 3

5 december 2016

Niet lang geleden stond in relevante media een advertentie waarin gevraagd werd om een nieuwe galeriehouder voor galerie Nouvelles Images. Het bericht deed al de ronde dat Erik Bos door zijn gezondheidstoestand niet in staat was om zijn werk voor de galerie met het gebruikelijk enthousiasme te doen, maar hij stond trots bij de stand tijdens Art The Hague waar met een presentatie van Auke de Vries goed werd gescoord. Deze vacature liet echter zien dat de situatie ernstig is.
Vervolgens werden voor een drietal tentoonstellingen genaamd Perusing the NI-Collection verzonden. Hierin worden werken uit de zorgvuldig door de galerie samengestelde collectie aangeboden. Met de opbrengsten zal het Fonds Erik Bos gevormd worden waaruit het Fotomuseum in de toekomst aankopen kan doen voor haar collectie. Het is duidelijk dat deze situatie een forse aderlating voor de Haagse en Nederlandse galeriewereld zal betekenen, maar hierover meer als de situatie duidelijker wordt.
Voor nu was ik nieuwsgierig naar wat zou worden aangeboden en nadat ik de twee eerdere tentoonstellingen aan me voorbij heb moeten laten gaat was ik nu bij editie drie van deze serie, weliswaar ook te laat, maar vlak voor het opruimen mocht ik toch nog even rondkijken. Bij deze een aantal werken die me erg aanstonden.

Update 13 december 2016: i.v.m. het overlijden van Erik Bos is de galerie t/m 2 januari gesloten!

p1090485

Maarten Ploegsma, goud van oud!

p1090486

Mooi werk van Martin Assig

p1090488

Excuus voor het licht, maar erg mooi werk van Jan Roeland

p1090489

Willem Hussem, ook niet mis!

p1090492

Een mooi werk van Michael Tedja

p1090494

Ton Kraaijeveld, mooi doekje met Fernweh!

p1090495

Groot werk van Peter Otto, die ooit onder begeleiding van pianomuziek van Morton Feldman een lezing gaf over Philip Guston in de galerie

p1090496

En als ik zijn doeken weer zie kan ik die fascinatie goed begrijpen!

p1090490

Bijzonder fraaie foto’s van Thorsten Brinkman: Diego el Renzo en Rain McKeul

p1090493

Een fraai surrealistisch paneeltje van Martin McMurray

Galerie Nouvelles Images

Geef een reactie

