R.I.P.

26 juli 2016

Ed Jansen (1959 – 2016)

naamloos

 

Vandaag las ik dat Ed Jansen is overleden, veel te vroeg en plotseling. Hij was een van die mensen die uit interesse en voor god de culturele gebeurtenissen volgen en documenteren, dus ik kwam Ed vaak tegen in de Haagse kunstwereld en als we elkaar dan zagen maakten we altijd even een praatje. We werden niet heel persoonlijk, dus ik weet niet echt veel over hem, maar hij was altijd ontzettend hulpvaardig en kwam regelmatig met tips hoe ik dingetjes in mijn site kon verbeteren die hij had ontdekt. Zijn fotoseries van kunstwerken en tentoonstellingen waren technisch bijzonder goed en hij vertelde me regelmatig hoe ik bepaalde dingen net even wat beter kon aanpakken in mijn eigen fotowerk. In de tijd dat hij in de column Picture-Ed op Jegens & Tevens zijn foto’s liet zien heeft hij een mooi en breed overzicht gegeven van wat er de afgelopen jaren in de  Haagse kunstwereld gebeurde en die reikwijdte van zijn onderwerpkeuze heb ik zelf altijd bijzonder gewaardeerd.

Ik zal de schuchtere blik missen waarmee hij me benaderde om vervolgens alles te vertellen wat hij aan me kwijt wilde!

PicturEd

Flickr

Geef een reactie

