Vogels op de cm2

1 juli 2016

Een bericht van amateur cultuurvogelaar Peter Müller:

2016-07-01-Peter Muller 2016-07-01-peter Muller 2Beste mensen

In een poging een mooi project van de grond te krijgen stuur ik jullie deze mail. Het is een manier om te kijken hoe jullie reageren op hetgeen ik ga vertellen.

Al een half jaar ben ik bezig aan een nieuwe vogelgids voor Nederland, een mooi en toch wel uniek boekje dat 265 soorten vogels beschrijft die in Nederland broeden of doortrekken. Het zijn er in totaal 265 geworden binnen de grenzen die er gesteld zijn door mij en mijn mede-auteur (en befaamd ornitholoog) Tom Loorij. Het bijzondere van het boekje is dat de afbeeldingen die van postzegels van over de gehele wereld zijn (er zijn 104 landen vertegenwoordigd).

Het wordt een liggend formaat (12 x 17 cm), gebonden, met leeslint en ruim 550 pagina’s tellend. Het wordt een prachtuitgave waarin zowel de kunstliefhebber (de zegels zijn wonderschoon), de ornitholoog (alle gegevens zijn up-to-date (2016) en in samenspraak met het SOVON verkregen) als de filatelist (de zegels worden nauwkeurig beschreven) aan hun trekken komen.

Ik hoop het in januari in de boekwinkels te hebben. Het boekje kost 49,50 euro en de luxe-editie (boxed, met de originele postzegels van de acht speciaal voor deze uitgave ontworpen zegels en een giclee van een van de ontwerpen om thuis boven de bank te hangen) komt op 97,50 euro. Het voorwoord wordt geschreven door een bekende Nederlander en voor de migratiekaarten is GIS bedrijf Geodan verantwoordelijk. De onvolprezen Karen Polder tekent voor het ontwerp.

Bij voorintekenen zijn de prijzen resp. 39,50 euro en 79,50 (incl. versturen).

Ik heb een pilot gemaakt van de eerste 15 pagina’s om te laten zien hoe mooi het is. Er komen er nog 250 bij!

Mijn vraag is: zien jullie iets in afname van 1 of meerdere exemplaren? Deze mail kun je ook doorsturen naar vogelaars en kunstliefhebbers in familie of vriendenkring in de hoop op hun enthousiasme.

Ik moet dit doen om toch een beetje zicht te hebben op aantallen verkoop en animo, de financiële last is op dit moment iets te groot voor een pensionado.

Mail me als je wil intekenen, er is recht op retour en vooralsnog is er geen verplichting.

Hartelijke groet
Peter Müller

PS Sovon Vogelonderzoek Nederland is een non-profit organisatie die in Nederland het voorkomen en de ontwikkeling van Nederlandse vogels bijhoudt.

PS Een giclee is een kopie gemaakt met een (vernevelings)inktjet printer. Ziet er mooi uit!

Een gedachte over “Vogels op de cm2

  1. Ha Kees,
    Leuk initiatief van Peter Müller. Maar misschien is het handig om zijn mailadres te vermelden, voor het geval er mensen van te voren willen intekenen? Groeten Mark

Geef een reactie

