The Bay Area: Visit to a Friend

17 mei 2016

Vandaag had ik afgesproken met Greg, een van de studenten die tijdens mijn studie heel actief mee deed met het tijdschrift en de film. Ook toen ik hem drie jaar later op de terugweg uit Mexico weer zag bleek hij heel enthousiast en bracht ik een paar erg leuke dagen met hem door. Nu, meer dan dertig jaar later, hadden we afgesproken bij CCA en hij nam me mee naar zijn huis in Pleasantville. Het kwam wat moeizaam op gang, we hebben beiden een leven achter ons. Hij bleek voornamelijk les te geven aan CCA en SFAI en was in de loop van de tijd cynisch geworden over zijn carrièreperspectief. Hij klaagde over vriendjespolitiek en incompetentie van collega’s, dat was zuur om te horen. Verder vertelde hij over oude docenten die nog functioneerden, die waren overleden en over hoe hij verder dacht te gaan. De tijd dat ik en andere studenten er waren bleek heel stimulerend geweest te zijn voor het instituut, het had een behoorlijke injectie gegeven. Hij reageerde enthousiast op mijn verhaal hoe ik nog zo actief in de kunstwereld sta, in de VS is dat moeilijker. ’s Avonds bracht hij me terug naar CCA, het afscheid was weemoedig

Greg in zijn atelier waarin ik veel herkende van vroeger.

Dit zelfportret van een van onze medestudenten had me nogal geïntrigeerd.

Inmiddels was Greg in boogschieten geïnteresseerd geraakt

Bier is nog steeds populair, bier labels maakten regelmatig deel uit van de grafiek die hij maakt. Ik ben een keer met hem naar een biercafé op Van Ness in San Francisco geweest waar bier van over de hele wereld te krijgen was. Toen was dat nog niet zo gewoon als nu.

Landschappen maakt hij heel veel, gedrukt wordt er niet vaak, alhoewel hij actiever wil worden en zelfs een tweede pers wil aanschaffen.

Dit is het oude werk met de bierlabels

En dit de landschappen die tegenwoordig veel worden gemaakt door Greg

Een selfie moet natuurlijk tegenwoordig!

De volgende dag wordt het tijd om aanstalten te maken, ik kijk nog een keer naar de city-lights van San Francisco en de Oakland Bay Bridge die Oakland met San Francisco verbindt.

Op de terugweg heb ik een lay-over (nieuw woord geleerd!) in Las Vegas waar de gokmachines overal staan.

en dan vlieg ik naar New York, vanwaar ik verder weer naar Europa vlieg. Een laatste blik op de Strip en de V.S. is eigenlijk alweer verleden tijd!

Een gedachte over “The Bay Area: Visit to a Friend

  1. Pingback: Jaarlijst 2017 | chmkoome's blog

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.