Very Good, Good, Not so Good, Bad

15 mei 2015

Vaast Colson, de Antwerpse kunstenaar die in diverse configuraties een bescheiden naam heeft opgebouwd maakte in 1646 een tentoonstelling die even eenvoudig als gelaagd is. De ruimte is in een grote beweging met een stelsel van buizen gevuld die als sculptuur al een mooie invulling van de ruimte vormen. De buizen beginnen voor het kantoor in de achterruimte en ze worden gebruikt om dagelijkse opdrachten van de kunstenaar uit te voeren in de ruimte. Aan het uiteinde van de buizen bevinden zich smileys die, als een door de buizen geworpen balletje aankomt bij een van de figuren,  vervangen wordt door een die dag door de kunstenaar verzonden bestand dat wordt afgedrukt door de galeriehouders. De oude bestanden worden volgens bij de buizen horende kleurcodes opgeborgen. Zo wordt de ongenaakbare kantoorruimte van de tentoonstellingsruimte bij de tentoonstelling betrokken en de dagelijkse beslommeringen van de kunstenaar worden via die ruimte in de galerie gebracht wat een levendig geheel kan opleveren. Simple comme bonjour, profond comme un trou noir!

P1010296

Zo tentakelt de structuur zich de ruimte in

P1010297

Met smileys aan de wand en op de vloer.

P1010298

Het bestand van de dag: “Truth is what your contemporaries let you get away with” – Richard M. Rorty

P1010299

Smiley oogt geraakt

P1010300

Maar dat risico loop je met zo’n concept.

P1010301

Ook de voorruimte wordt gebruikt.

Met ook achtergrondavonden: 1646

en ook bij: trendbeheer

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s