Het Wilde Weten

21 januari 2015

Mijn Rotterdamse avontuur op zaterdag eindigde bij Het Wilde Weten, een broedplaats van talent met residency-mogelijkheden en een mooie tentoonstellingsruimte. De ateliers waren open gesteld en aangezien een aantal kunstenaars mij bijzonder aanstaan toog ik ’s avonds naar de Robert Fruinstraat alwaar de deur nog net niet open stond. Hierbij een indruk, waarbij moet worden opgemerkt dat de foto’s dit keer van Marielle Buitendijk zijn die zo vriendelijk was op verzoek foto’s van door mij bezochte ruimtes op te sturen.

2015-01-18 04.35.51

Ja, zij waren me natuurlijk te vlug af, maar het is toch altijd leuk de 5uurtjes te zien!

angel (4)

Angel de la Rubia zit in de Project ruimte

angel (5)

Waar zijn video’s met interesse bekeken worden.

Anouk

Anouk Griffioen heeft een beetje opgeruimd

Anouk2

Maar het blijft toch een atelierpresentatie

Jeroen

Jeroen Bosch toont nieuw werk

Jeroen1 (1)

met Gamma-tegeltjes, lippenstift en tape

Jeroen2

en diverse stadia van renditie

jonker

All together now, een label voor hedendaagse kunst van Gerben Willers. Scoort mooi met werk van Frederique Joner die indruk maakte met haat eindexamenwerk aan de HKU

jonker (1)

En terecht lijkt mij, Richter is niet ver weg, maar ze heeft toch echt een grafitti-achtergrond!

Abner

Ook Abner Preis ist e vinden bij All Together Now

Koen

Dan boy-wonder Koen Taselaar

Koen1

mooi hoekje

Koen_Boek

en vers drukwerk waar ik erg blij mee ben

Marcel (2)

Marcel Swint is bezig met architectonische verhoudingen

Marcel (4)

en tekeningen van details uit de architectuur, heel geslaagd!

Marcha van de Hurk1

Marcha van den Hurk zag allen ik bij het langs gaan, maar het intrigeerde me wel!

Marcha van de Hurk3

Zo’n foto en dan die lichtbakken…

marielle (1)

Mijn fotografe is wel een topper

marielle (2)

en dat blijkt wel uit de ontvangst van haar werk

marielle (3)

minimalistisch met respect voor het proces

marielle (5)

en heel goed gemaakt

marielle (6)

zo’n duo doet het goed bij wijze van routing naar het atelier

simon1

Simon Kentgens heeft een poppy sensibiliteit

simon3

en weet ook een zinloos viaduct (van nergens naar nergens) te activeren zoals hier in China

simon4

Hij leeft in een wondere wereld

Wouter

Het werk van Wouter Sibum heb ik niet gezien, maar ik wil het nog wel vermelden

Wouter Sibum

want zo’n wand oogt toch echt heel gaaf.

Het Wilde Weten

Ook bij: 5uur

 

Geef een reactie

